21 noviembre 2007

¿LOS MEJORES DEL MUNDO?


En España, cuando se habla de fútbol, se pasa del optimismo más desmesurado al pesimismo más negativo.
Ahora se habla en diferentes medios de comunicación si la selección española tiene el mejor centro del campo del mundo. No nos conformamos con ser los mejores de Europa.

Por norma general se suele coger el último partido de la selección y encumbrarla o denostarla al máximo. Es el error de siempre. Las diferencias entre las selecciones son mínimas y conseguir ser superior al adversario no es tan sencillo.
Nos olvidamos de Gattuso y Pirlo en Italia. Makelele y Vieira en Francia. Lampard y Gerrard en Inglaterra. Ballack y Schweinsteiger en Alemania. Por no citar otros jugadores u otras selecciones.
Estamos valorando en exceso un centro del campo, que tiene mucha calidad, pero que necesita tranquilidad para demostrar su talento y en el que no hay que buscar culpables cuando llegue una derrota.

¿O realmente estoy equivocado y son los mejores del mundo?

13 noviembre 2007

¿BARÇA VULNERABLE?


ARTICLE ESCRIT EN PRETEMPORADA 2007/08. SENSE PARAULES

És encara massa aviat per fer valoracions de les possibilitats i les debilitats de un equip com el Barça en plena pretemporada.

Però la meva parpella com entrenador em diu que el Barça 2007/08 pot ésser vulnerable a algunes circumstàncies tàctiques. El punt més feble ho trobo en el principi tàctic del pressing i més concretament al que ha d'efectuar damunt el contrari i al camp del adversari.

L'agresivitat defensiva (fam de recuperació de pilota) és un aspecte imprescindible en aquest equip, recuperar la pilota a camp contrari ha de ser una prioritat total i no deixa de ésser una paradoxa el fet que la possible vulnerabilitat estigui en els fonements del joc defensiu.

Molta més participació en aquest pressing dels 3 davanters serà l'única arma per minimitzar els efectes d'aquests problemes que es poden agreujar amb la permissivitat de l'entrenador.
Pressing intensiu sota la primera perdua de pilota i suport incondicional dels companys serà el repte que Rijkaard haurà d'asumir.
QUINS CANVIS HAURÀ ARA?

10 noviembre 2007

GERMAN LUX AL CAMP


Per examinar la vàlua i les possibilitats d’un jugador és necessari un temps prudencial. Germán Lux haurà d’ocupar la porteria del Mallorca durant més d’un mes com a conseqüència d’un trencament al bíceps femoral d’en Miquel Àngel Moyà.

Jutgar únicament un partit o un parell d’actuacions i a partir d’aquí avaluar el potencial d’un especialista com és un porter és una errada futbolística prou important.

Encara record quan es qüestionava el talent de Jonás i ara, tal vegada, està un poc massa valorat. A vegades el futbol te poca memòria i sovint es passa d’un costat a l’altre sense tenir el més mínim mirament.

Els nervis i l’ansietat no són recomenables en el món del futbol. Per tant les actuacions del porter del Mallorca es tindran que valorar en el seu conjunt i amb la tasca que desenvolupi la resta de l’equip.

04 noviembre 2007

LA PREMIER EN JUEGO


El United lo dejó claro desde el principio. El objetivo prioritario era no dejar trenzar jugadas al Arsenal en el centro del campo y Anderson hizo de pegamento con Cesc hasta aburrirlo. Pero el desgaste físico al que fue sometido pasó la factura correspondiente en el segundo periodo.

El rocoso escocés Sir Alex Ferguson decidió dar un balón de oxígeno a su línea de vanguardia con Saha para seguir teniendo sus opciones. A falta de ocho minutos parecía que los "devils" iban a hacer temblar los cimientos del Emirates Stadium gracias al gol del portugués Ronaldo y así hacer añicos la estadística de hasta veinticinco partidos sin conocer la derrota de los "gunners".

Pero el equipo de Wenger resistió y se levantó. Una jugada embarullada que culminó Gallas permite al Arsenal seguir comandando la Premier y mantener inmaculado su casillero de derrotas. Tiempo voy a tener para disfrutar por la lucha en este campeonato y seguir con mucha atención su desenlace ya que La Premier en las islas está más abierta y disputada que nunca.